דף הבית / נכס מקרקעין והיבטי מס – מדריך לעצמאיים

נכס מקרקעין והיבטי מס - מדריך לעצמאיים

נדל"ן אחד מן הנכסים החשובים והמשמעותיים ביותר, והאפיק ההשקעתי הפופולרי בקרב כל שכבות האוכלוסייה. עצמאיים: הידעתם כי שימוש חכם בנכס המקרקעין שלכם יכול להביא לחיסכון ניכר במס ולהשפיע באופן משמעותי וניכר על תזרים המזומנים של העסק?

במידה ויש לכם נכס להשקעה, או שהשטח המסחרי עליו ממוקם העסק שלכם הוא בבעלותכם ורשום על שמכם, הרי שלהלן נבין ונבהיר כיצד נכס המקרקעין של העסק יכול לעמוד לטובתכם בהיבטי המס השונים.

פחת מקרקעין

אחד מן היתרונות המרכזיים בנכס מקרקעין הרשום על שמו של בעל העסק הוא האפשרות לנכות פחת. פחת הוא ירידת ערך הנכס לאורך זמן, שנובעת משימוש, בלאי או התיישנות.

בישראל, ניתן לנכות פחת בגין מבנים בשיעור שנתי של 2%-4%, בהתאם לסוג הנכס ואופן השימוש בו. כך, למשל, בעל עסק המחזיק בנכס נדל"ן בשווי 1,000,000 ש"ח, יוכל לנכות מדי שנה בין 20,000 ל-40,000 ש"ח כהוצאה לצורכי מס בעבור תחזוקת הנכס.

הוצאות תחזוקה שוטפות ותיקונים של נכס המקרקעין ניתנות לניכוי כהוצאה מוכרת לצורכי מס. מדובר בהוצאות כגון תיקוני חשמל, אינסטלציה, צביעה, ניקיון וכדומה. הוצאות אלה מוכרות במלואן בשנת המס בה בוצעו, מה שמאפשר לבעל העסק להפחית את חבות המס השנתית בהתאם להוצאות התחזוקה.

ריבית על הלוואות לרכישת מקרקעין

בעל עסק שרכש נכס באמצעות הלוואה (ולמשל גם ניתן לערוך איחוד הלוואות) יכול לנכות את הריבית על ההלוואה כהוצאה מוכרת לצורכי מס.

ניכוי זה מאפשר להפחית את חבות המס הכוללת של העסק, שכן הריבית משולמת מתוך ההכנסות החייבות במס.

חשוב לשים לב עם זאת כי ניכוי הריבית מותנה בכך שהנכס משמש לצורכי העסק בלבד. על-כן מוטב יהיה להיוועץ בנושא זה יחד עם רואה החשבון של העסק.

הפחתת עלויות מיסוי המקרקעין

כאשר בעל עסק מחזיק בנכס כזה, עליו לשלם מס רכוש, ארנונה והיטלים נוספים. ניתן לנצל הטבות והנחות שמציעות הרשויות המקומיות לעסקים, כגון הנחות בארנונה לעסקים קטנים ובינוניים, או הנחות במיסוי מקרקעין בעת שינוי ייעוד הנכס.

כדאי לבחון את האפשרויות הללו ולהגיש בקשות להנחות במועדים המתאימים.

השכרת נכס מקרקעין

בעל עסק יכול להשכיר חלק מהנכס לעסק אחר, דבר הנהוג למשל במשרדי עורכי דין המספקים חדר מסוים גם עבור עורך דין שאיננו זקוק למשרד שלם.

באופן הזה ניתן להפוך את ההכנסה להכנסה חייבת במס. יחד עם זאת, ניתן לקזז הוצאות שהוצאו לשם יצירת ההכנסה הזו, כמו תיקונים, שיפוצים, תחזוקה וכדומה.

חשוב לנהל רישום מדויק של כל ההוצאות וההכנסות על מנת לנצל את ההטבות המקסימליות.

ולסיכום

נכס מקרקעין יכול לשמש ככלי חשוב ואפקטיבי להפחתת חבות המס של העסק ולהשפיע חיובית על תזרים המזומנים.

באמצעות ניצול נכון של הפחת, ניכוי ריבית, הוצאות תחזוקה ותיקונים, וכן הטבות והנחות מיסוי מקרקעין, ניתן למקסם את היתרונות של נכס המקרקעין.

הקפידו להתייעץ עם רואה החשבון המלווה את העסק, וזאת כדי לוודא שנעשה שימוש מיטבי בכל הכלים והטיפים שהוצעו לעיל.

חיפוש באתר
משרד שמאות מקרקעין - אירית ונונו
המשרד עוסק בתחומים שונים בעולם שמאות מקרקעין.

שלונסקי 43, תל אביב
052-2873702

השאירו פרטים ליצירת קשר





    תפריט נגישות

    למידע וייעוץ מקצועי